Skip to main content
V Posavju 3.2° C Torek, 30. november 2021
16.10.2021
11:05
Klemen Skubic, Galerija Krško
Foto: Klemen Skubic
V petek, 15. oktobra, so v Galeriji Krško odprli razstavo Hči Klemna Skubica.

Klemen Skubic / Hči

Klemen Skubic se je javnosti predstavil s serijami Bharat, Koline, Zima, Boksar, Hunt in Gnezdo, ki raziskujejo temne vidike vsakdanjosti in dajejo vizualno obliko človeškim eksistencialnim stanjem. S svojim delom raziskuje minljivost, ustroj časa in kako se ta iz preteklosti preliva v sedanjost. Svoje ideje skuša prikazati skozi vizualno močne podobe, ki vsebujejo elemente tujosti, distance, temačnosti in teže. Izraža se s črno-belim, analognim fotografskim medijem, saj mu ta dovoljuje možnost časovne distance in refleksije v ustvarjalnem procesu – od fotografiranja do končnega izbora fotografij, ki bodo tvorile zaključeno serijo. 'Večna' Leica, ki prejudicira določen izgled fotografij, je njegov ustvarjalni pripomoček. Ta mu omogoča, da se hipno odzove na dogajanje. Njegova ustvarjalna praksa ni vezana na predhodno zastavljen konceptualni okvir, ampak na intuitivno zlivanje z okolico in ljudmi, ki mu v tistem trenutku pridejo naproti.

Kustosinja razstave je umetnostna zgodovinarka Nina Sotelšek, razstavo je odprla Ana Nuša Somrak, podžupanja Občine Krško.

Klemen Skubic

Klemen Skubic / Hči

Galerija Krško Valvasorjevo nabrežje 4, Krško

Trajanje razstave: 15. oktober – 28. november 2021

Več o razstavi iz besedila Nine Sotelšek:

Fotografije, predstavljene v Galeriji Krško, so nastajale daljše časovno obdobje. Gre za fragmente iz umetnikovega wanderlusta po Moldaviji, mimobežne posnetke od tu in tam in za koščke najintimnejših dogodkov v zavetju družinske celice. Razstava tematsko raziskuje odnos med otrokom in staršem, vendar se nam narativnost ne razkriva neposredno iz podob. Namesto tega fotograf operira z vizualno asociativnimi elementi in metaforami ter sledi fotografski pripovedi, ki mestoma deluje avtobiografsko – česar umetnik niti ne zanika – kljub temu pa to ne pomeni, da ilustrira svoje življenje. Če želimo torej razstavo vsebinsko razgraditi, lahko opazujemo fotografije kot fotoreportažni dnevnik umetnikovega življenja, sestavljen iz krajin, tihožitij, uličnih portretov in posnetkov družine. Pa vendar ne moremo Skubičevih fotografij opredeliti kot reportažne, saj stilsko prehajajo od ohlapno dokumentarnih in ekspresivnih zapisov umetnikovih individualnih izkušenj, do njegove občutljive vpetosti v zunanji svet.

Klemen Skubic je v fotografsko serijo vpeljal otroško risbo kot dialog s svojim delom. Vlogo umetnika je prepletel z vlogo očeta dveh odraščajočih hčera, ki ju je vzpodbujal k izražanju s pripovedovanjem in izmišljanjem pravljic in z likovnim izražanjem. Med popoldanskim igranjem je otrokoma ponudil, naj vneseta barve v njegove monokromatske fotografije. Z otroško intervencijo so fotografije postale sproščene, igrive in osvobojene pravil. Z močnimi potezami sta deklici prekrili črnino s plastjo barvnih sledi, efemernih pack, brezbrižno sta zarezali v fotografije in jih potiskali s prstnimi odtisi. Med fotografijami in otroško intervencijo se je vzpostavila napetost, ki gledalcu vzbuja spomine na otroštvo in odnose, ki jih je imel z odraslimi.

Klemen Skubic

Klemen Skubic (1982, Ljubljana) je v svojem desetletnem profesionalnem delovanju na področju fotografskega medija ustvaril več zaključenih serij. Njegovo delo je bilo predstavljeno na fotografskih festivalih v Arlesu (Francija) in Tbilisiju (Gruzija) in v okviru samostojnih ter skupinskih razstav v Sloveniji in tujini; med drugim v Librarie Photographique v Parizu, Centru Rotund v Kopru, Domu kulture v Kamniku in Galeriji Huiu v Pulju (Hrvaška). Sodeloval je pri dveh projektih, Odtujenost in Če bi Slovenija bila, ki ju je zasnoval in vodil fotograf in kurator Klavdij Sluban. Živi in ustvarja v Ljubljani.

(Galerija Krško, eP)

galerija krško
krško
kulturni dom krško
fotogalerija

Pridružite se nam

Novice iz Posavja